For at se en pris inklusive moms, skal du gå ind på siden for systemet eller serien, det drejer sig om. Herunder kan du vælge, om du vil se prisen med eller uden moms.
Hvad betyder Har du bog, har du web?
Har du bog, har du web betyder, at der følger en webadgang med til bogen.
Det er kun skoler og institutioner med et gyldigt institutionsnummer, der kan få adgang til de tilhørende webressourcer.
Hvis du som privatperson eller virksomhed, der ikke er oprettet som institution hos Styrelsen for IT og Læring (STIL), køber en titel med tilhørende web, får du altså ikke adgang til webdelen.
Det samme gælder, hvis du køber bogen gennem en boghandler eller låner den på biblioteket.
Handler du som skole eller firma med fakturabetaling pålægger vi ordren et ekspeditionsgebyr på 59 kr. eksklusive moms på alle ordrer til Danmark. Dette gælder uanset hvor mange materialer, du bestiller, og uanset om du bestiller online eller ved henvendelse til kundeservice.
På ordrer til levering i udlandet, bestilt på webshoppen, er fragtomkostningerne indeholdt i det ekspeditionsgebyr, som ordren pålægges.
Grønland og Færøerne: 354,00 kr.
EU: 295,00 kr.
Øvrige verden: 590,00 kr.
Hvis du bestiller digitale materialer online, vil der ikke blive pålagt et ekspeditionsgebyr.
Du kan købe Alineas portaler på Alinea.dk. Når du har udfyldt bestillingsblanketten, modtager du en bekræftelse på mail, der hjælper dig godt i gang med at bruge dine nye portaler. Er du i tvivl om noget, er du velkommen til at kontakte Kundeservice.
Hvis din skole har brug for at få en introduktion til de nye portaler, sender vi gerne en af vores konsulenter.
Bemærk, at alle Alineas abonnementer er løbende 12 måneder og automatisk bliver genfaktureret, såfremt de ikke opsiges senest 30 dage inden den indeværende periodes udløb.
Forlaget oplyser ikke salgstal og antallet af brugere på fx digitale læremidler til personer, der ikke er ansat på forlaget. Vi hjælper gerne med adgang til læremidler i en begrænset periode, så du kan analysere det/de ønskede læremidler. Er du studerende på fx læreruddannelsen, har du allerede adgang til alle Alineas digitale læremidler med rollen ’elev’. Du får adgang via minside.alinea.dk ved at logge ind med dit UNI login og kan se alle de læremidler, du har adgang til.
Prisen varierer afhængigt af, hvilken portal der er tale om. Du kan finde priserne under de enkelte portaler på alinea.dk.
Et abonnement betales typisk pr. klasse pr. år. Hvis du ønsker et abonnement, der løber mindre end 1 år, venligst kontakt Kundeservice.
Alle Alineas abonnementer er løbende 12 måneder og genfaktureres automatisk, såfremt det ikke opsiges senest 30 dage inden den indeværende periodes udløb. Opsigelsen skal sendes skriftligt på mail til mail eller med brev, som sendes til:
Alinea
Kundeservice
Vognmagergade 11, 2. sal
1148 København K.
En i-bog giver dig mulighed for digitalt at gennemse både elevhenvendte materialer og lærervejledning. Samtidig er i-bogen beriget med de digitale materialer, der også er knyttet til de fysiske bøger, så du får også mulighed for at gennemse webdelen.
Et prøveabonnement på i-bog giver alle lærere på skolen adgang til elevbog og lærervejledning. Samtidig får eleverne adgang til elevbogen.
En måneds prøveabonnement på i-bog er gratis. Til sammenligning har du kun 14 dages returret, hvis du bestiller en fysisk bog for at gennemse den. Derudover koster det også 59kr (ekskl. moms) i ekspeditionsgebyr at få bogen tilsendt, og skolen står også selv for eventuel returforsendelse.
På minside.alinea.dk kan du se, hvilke digitale læremidler du har adgang til at gå direkte til et læremiddel. De læremidler du ser, når du er logget ind, er alle de læremidler, din skolen har abonnement på.
Derudover kan du finde de forskellige digitale læremidler via portalsiderne:
Husk, at du skal være logget ind med dit UNI-Login, og at du skal bruge UNI-Login til alle vores digitale læremidler.
I-bøger er de eneste materialer, der kan tegnes abonnement på for en enkelt klasse. Resten af Alineas abonnementer skal tegnes for enten hele indskolingen, mellemtrinnet eller udskolingen. Vi kan dog gøre undtagelser for specialklasser og specialskoler – kontakt da Kundeservice.
Du finder dine digitale adgange på MinSide. Her kan du tilgå i-bøger, portaler, Har du bog, har du web!-materialer osv., som skolen har adgang til.
Opsigelse af et abonnement skal ske skriftligt på mail.
Vær opmærksom på, at løbende abonnementer skal opsiges mindst 30 dage før den indeværende periodes udløb.
Klasseantal hentes fra STIL (Styrelsen for IT og Læring) via skolens institutionsnummer. Hvis du er uenig i klasseantal eller hvis klasser mangler, skal du kontakte Kundeservice, som kan tage højde for det i beregning af prisen.